Ретроралі – назад у минуле!
Організатори Ретрофесту-2017 вважають, що ралі «Від фортеці до фортеці» стане однією з найцікавіших подій фестивалю та збере чимало учасників та гарячих вболівальників.
Інтерес до ретротехніки у вітчизняних автолюбителів та пересічних українців сьогодні не викликає сумніву. Великою популярністю користуються у дорослих, молоді, малечі численні музеї, виставки та фестивалі ретроавтомобілів: Київський фест OLD CAR LAND, Запорізький музей техніки «Фаетон», Вінницький музей «Автомотовелофоторадіо», вже набувший прихильників народний музей ретро автомобілів у Межигір’ї.
Але, крім участі у статичній експозиції, багато володарів ретроавтівок надають перевагу динамічній демонстрації своїх чотириколісних улюбленців, щоб не тільки похвалитися автентичними блискучими деталями та поліровкою корпуса, а й випустити на волю «табунець коней, що зачаїлися під капотом».
Гарною нагодою для такої події є ралі на класичних автомобілях, які проводяться на теренах України досить давно, а останнім часом набувають все більшої популярності. Достатньо згадати «Зіркове ралі» до Одеси; львівський «Leopolis Grand Prix», започаткований ще у далекому 1930 році, половина учасників якого – закордонні власники ретроавтомобілів; тернопільське ретроралі «Золота підкова» тощо.
Звичайно, правила для таких перегонів дещо відрізняються від «Париж-Дакар», адже деякі транспортні засоби значно старші від пілотів))). Головний показник тут – не час, а правильне проходження всієї дистанції з дотриманням Правил дорожнього руху, згідно маршруту та графіку руху. Щоб уникнути можливих непорозумінь та складностей, більшість заходів відтепер відбуваються за підтримки FAU, де навіть створена окрема Комісія історичних автомобілів.
Всі авто діляться на класи (згідно регламенту) і стартують через певні проміжки часу. Зазвичай, перші п’ять або десять екіпажів починають рух з інтервалом у одну-дві хвилини, решта – з інтервалом в декілька хвилин.
Учасники ралі можуть бути оштрафовані за технічні поломки в дорозі та інші порушення, наприклад завчасне прибуття на проміжний етап. На фініші у кожному класі визначається свій переможець. Абсолютним переможцем вважається екіпаж авто, що фінішував з найменшою кількістю штрафних балів у загальному заліку!
Якщо згадувати Ретрофест-2009, то на ньому переможцями ралі стали:
І місце – ГАЗ-21І 1960 р.в. (Мамедов Віталій та Меншиков Юрій (11 років), Росія, м. Климівськ Московської обл., Клуб «Ретромобіль»);
ІІ місце – ГАЗ-13 «Чайка», 1966 р.в. (Ігор Лащенко, Андрій Асманов та Вадим Данилець, м. Донецьк);
ІІІ місце – ЗАЗ 965 1961 р.в. (Тарас Цюваник, м. Львів, клуб «ЗАЗ-КОЗАК») ГАЗ-21Л, 1963 р.в. (Олександр Пясецький та Ірина Пясецька, м. Біла Церква, клуб «Автодиван»).
Деякі з учасників вже підтвердили свою участь у Ретрофесті-2017, наприклад, Ігор Лащенко на ГАЗ-13 «Чайка» точно планує у цьому році взяти абсолютне «золото». Приємно відзначити, що наш фестиваль також підтримується Комісія історичних автомобілів FAU, отже змагання будуть чесними та професійними.
Хочете на власні очі побачити, як це буде відбуватися? До зустрічі у Кам’янці, шановні прихильники ретро!