Учасник на ретро авто: Ігор Лащенко
#9
Авто
ЗИМ ФАЭТОН, 1949 р.в.
Пілот
Ігор Лащенко
Штурман
Петро Могильников
Місто
м.Дніпро, Україна
Участь
Виставка, парад містом.
…З відкритим дахом і душею…
За плечима 7 років у сім’ї “багатодітного батька”. Мандрівки, дефіле та велике конкурсне портфоліо, що супроводжується отриманими трофеями та гран-прі. Ні, це не модель і не актор.
Він підкорює серця людей та манить сильною статурою. Це унікальна зірка 1949 року народження – неперевершений “ЗИМ ФАЭТОН”. Авто з відкритим дахом та душею, відродження, якого відбулося сім років тому у дніпровській майстерні “Автореанімація” за ініціативи Ігоря Лащенка. Саме він і є “татусем” цього красеня і ще більше, ніж 15 авто та 5 мотоциклів. І… І трьох дітей, які разом з мамою вважають машини невід’ємною частиною сім’ї.
2552 км – рекордний кілометраж, що Ігор проїхав на своєму ретро авто. “ЗИМ” і тут не покидає зіркового статусу. Пройдений шлях лежав з Донецька до Нижнього-Новгорода, де знаходиться Горківський автомобільний завод – батьківщина “ФАЭТОНА”. Саме тут він отримав місце у реєстрі колекційних авто під номером 42. На цьому трофеї не закінчуються. Українські експерти визнали транспортний засіб автентичним на 100 відсотків. Єдиний у світі!
Важко красу втримати вдома. Тому автівка презентувала себе, як актор у фільмі “Солдати вдачі” і як експонат на різноманітних виставках, серед яких:
- Травень 2011 – м. Нижній Новгород, кубок від керівництва Горківського автозаводу “За выдающиеся успехи в реставрации исторических автомобилей ГАЗ”. Занесений в реєстр колекційних автомобілей під №42;
- Квітень 2016 – м. Київ, “OLD CAR LAND” – кубок “Самый элегантный автомобиль”;
- Травень 2016 – м. Мінськ, міжнародний фестиваль “Ретро Минск” – кубок “Лучшая реставрация советского автомобиля” та кубок “Гран-При фестиваля”;
- Травень 2016 – м. Харків, “ХаРС” – приз “Самый редкий экспонат”;
- Червень 2016 – м. Львів, “LEOPOLIS GRAND PRIX” – кубок “Зрительских симпатий”;
- Червень 2016 – м. Запоріжжя-Одеса, “Зіркове ралі”, ралі на ретро автомобілях – кубок за I місце в своєму класі.
Саме таке зіркове життя відчув на собі “ЗИМ ФАЭТОН”. У самий розквіт сил – 68 років, машина продовжує позиціонувати себе активістом. Тож приїздить на Ретрофест до Кам’янець-Подільського цього року.
Марія Юркевич, Молодіжний прес-центр
Історична довідка: ГАЗ-М-12 «ЗИМ»
ГАЗ-12, до 1956 року ГАЗ-М-12 «ЗИМ», іноді позначався як «ЗИМ-12» — радянський 6-7-місний легковий автомобіль представницького класу з кузовом «шестивіконний довгобазний седан», серійно виготовлявся на Горьківському Автомобільному Заводі (Завод імені Молотова) з 1950 по 1959 роки (деякі модифікації — до 1960 року).
«ЗИМ» — перша представницька модель заводу, попередник «Чайки» ГАЗ-13. В основному він використовувався як службовий автомобіль («персоналка»), призначений для радянської, партійної й урядової номенклатури. Автомобілі «ЗИМ» поставлялись на експорт, переважно в країни соціалістичного табору, а також в ряд капіталістичних країн (Фінляндію, Швецію). Випускалися модифікації — «таксі» і «швидка допомога».
У 1949 році були виготовлені два експериментальних зразка «ЗИМ» з кузовом «фаетон». Але до серійного виробництва автомобіль доведений не був через труднощі із забезпеченням необхідної жорсткості відкритого кузова.
Конструкція кузова – седана розроблялася самостійно. Головна його особливість – відсутність рами, що для машин 3,5 тонн вагою тоді було досить незвично.
Металеві деталі салону були оброблені «під дерево» (в тому числі і вся передня панель), поєднання білого пластику і хрому в багатьох деталях доповнювало покладену цій машині атмосферу розкоші і неповторності. У центральній частині передньої панелі приладів розташовувався 3-хдіапазонний радіоприймач, під ним – попільнички та електроприкурювач. Крім того, вже з’явився годинник з тижневим заведенням. Інновацією стали також світлові індикатори перегріву води в системі охолодження і затягнутому ручнику.
Всього з 1949 по 1959 рік було випущено 21 527 екземплярів «ЗИМ» / ГАЗ-12 всіх модифікацій.
Цікаві факти:
- ГАЗ-12 було дозволено продавати простим громадянам, але далеко не кожен міг собі дозволити таке задоволення, адже його ціна була в середньому 40 тисяч карбованців (що в 2,5) рази перевищувало ціну на «Перемогу»). Щоб мати таке авто, між номенклатурними працівниками буквально почалася війна з використанням різних хитромудрих шляхів і махінацій, за що журнал «Крокодил» навіть висміяв їх в одній зі своїх статей.
- Протягом всього періоду виробництва випускалося не більше 6-ти автомобілів на день.
- «ЗИМ» згадується на вулицях Стокгольма в одному з детективів шведського письменника Пера Валее.
- У період розробки дизайну автомобіля, її конструктор А. Ліпгард тимчасово переїхав працювати в студію художників.
- На кожен кузов використовувалося в середньому 4 кг чистого олова.